Kas yra „Gurney“ atvartas ir kodėl „Mustang GT350“ jį turi?
Gurney Flap: Techninė Naujojo Ford Mustang Shelby GT350 Detalė
Ar kada nors susimąstėte, kaip mažos techninės detalės gali turėti didelį poveikį automobilių sportui? Viena iš tokių inovacijų yra Gurney Flap, kuri padeda Ford Mustang Shelby GT350 tapti greitesniu ir labiau manevringu. Ši paprasta, tačiau efektyvi detalė buvo sukurta 1971 metais per bandymų sesiją ir nuo to laiko tapo neatsiejama automobilių ir netgi aviacijos dalimi. Bet kaip ji veikia ir kodėl yra tokia svarbi?
Gurney Flap Kilmė ir Funkcija
Gurney Flap buvo išrasta Dan Gurney, vieno iš žymiausių Amerikos lenktynininkų ir automobilių konstruktorių. Jis pastebėjo, kad kiti lenktynių komandos eksperimentuoja su spoileriais, ir nusprendė išbandyti mažą spoilerį ant savo USAC Eagle automobilio, skirto Indy 500 lenktynėms. Nors iš pradžių automobilis netapo greitesnis, buvo nustatyta, kad per didelis galinis prispaudimo jėgos kiekis lėtina automobilį. Pridėjus daugiau prispaudimo jėgos priekyje, automobilis tapo žymiai greitesnis.
Kaip Veikia Gurney Flap?
Gurney Flap yra maža plokštelė, pritvirtinta prie sparno ar spoilerio galinės briaunos. Ji išsikiša statmenai sparno kordai – įsivaizduojamai linijai nuo priekinės iki galinės sparno ar spoilerio briaunos. Nors ši detalė yra tik 1.5% ilgio nuo kordos ilgio, ji žymiai padidina keliamąją jėgą, sumažina atakos kampą, reikalingą tam pačiam keliamajam jėgos kiekiui pasiekti, ir nesukelia papildomo pasipriešinimo.
Techninis Paaiškinimas
Gurney Flap padidina keliamąją jėgą, pakeisdama Kutta sąlygą sparno galinėje briaunoje. Už plokštelės susidaro dvi priešingai besisukančios sūkurinės srovės, kurios susidaro von Kármán sūkurinės gatvės principu. Be to, sparno priekyje susidaro sūkurinės srovės, kurios tampa reikšmingos esant dideliems atakos kampams. Kutta sąlyga reiškia, kad oro srautai, padalinti sparno aštrios galinės briaunos, susijungia už sparno. Plokštelė pakeičia šią vietą, nes galinė briauna nebėra aštri.
Praktinis Pritaikymas
Gurney Flap leidžia sparnui veikti taip, tarsi jis būtų ilgesnis nei yra iš tikrųjų, nes oro srautas negali atsiskirti nuo fizinio sparno. Tai leidžia sparną nustatyti agresyvesniu kampu arba, pasinaudojus papildoma prispaudimo jėga, naudoti mažiau agresyvų kampą, taip sumažinant pasipriešinimą ir padidinant greitį. Nors ši detalė netinka visų formų sparnams ir kai kurie taisyklių rinkiniai jos neleidžia, ji vis tiek yra plačiai naudojama tiek lenktyniniuose, tiek gatvės automobiliuose.
Gurney Flap Įtaka
Gurney Flap yra įspūdinga inovacija, sukurta žmogaus, kuris nebuvo inžinierius, tačiau padarė didelę įtaką automobilių sportui. Nors ši detalė nėra Dan Gurney svarbiausias indėlis į automobilių sportą, ji neabejotinai padeda automobiliams, tokiems kaip naujasis GT350, pasiekti didesnį greitį ir manevringumą.
Daugiau informacijos apie automobilių plovyklas Vilniuje galite rasti čia.
https://autoplovykla.lt/automobilio-poliravimas-vilnius/
https://automobiliulemputes.lt/dodge-scat-pack-club-sugrizta-i-sema/
https://superkamautomobilius.lt/ford-isigyja-livio-siekdama-pazangesnio-rysio-transporto-priemonese/
